This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

RUMAHTANGGA BERANTAKAN. BILA KALI TERAKHIR???

Assalaamualaykum wbt ... saya menjawab terus bagi yang bertanya masalah berkaitan hal kerukunan rumahtangga. Petikan dari laman web salah seorang Guru kami... renung-renungkan insya Allah membantu.

"Ustaz, rumahtangga saya selalu tak tenang, saya dengan isteri kerap bergaduh, pasal hal yang kecil pun boleh bergaduh, kadang-kadang hal yang tak masuk akal, pun boleh bergaduh. Saya dah pening, saya dah jumpa ramai USTAZ, semua kata saya ADA SAKA, saya dah jumpa dengan ramai orang, untuk buang saka saya nie, dah buang sana sini, tapi rumahtangga macam tu juga, jiwa selalu tak tenang, degil betul ya saka saya nie ye ustaz? Ustaz boleh tolong buang tak saka saya?"

Soalan dari sang faqir kepada kedua-dua mereka:

SUAMI
  1. Bilakah kali terakhir mandi bersama?
  2. Bilakah kali terakhir Solat Berjemaah bersama?
  3. Bilakah kali terakhir Mengaji Al Quran bersama isteri?
  4. Bilakah kali terakhir memeluk isteri dari belakang sewaktu isteri membuat kerja rumah?
  5. Bilakah kali terakhir menyuap isteri makan?
  6. Bilakah kali terakhir mengusap belakang isteri?
  7. Bilakah kali terakhir memegang tangan isteri?
  8. Bilakah kali terakhir mengucapkan I Miss You pada isteri?
  9. Bilakah kali terakhir memberi hadiah kepada isteri?

ISTERI
  1. Bilakah kali terakhir 'iron' baju suami tanpa diminta suami?
  2. Bilakah kali terakhir mengurut kaki suami tanpa permintaannya?
  3. Bilakah kali terakhir makan bekasan suami?
  4. Bilakah kali terakhir memicit bahu suami tatkala suami sedang menonton televisyen?
  5. Bilakah kali terakhir memohon maaf kepada suami walau tidak buat salah?
  6. Bilakah kali terakhir memandang wajah dan.mata suami dengan senyuman manis?
  7. Bilakah kali terakhir mengucapkan I Love You pada suami?
  8. Bilakah kali terakhir menerima hadiah dari suami?
  9. Bilakah kali terakhir meng'Aamiin'kan doa yang keluar dari mulut suami?

Kalian yang membaca boleh menilai persoalan tersebut kepada diri sendiri.

Cumanya sang faqir hendak ulas sedikit perihal USTAZ yang mudah membuat telahan atau dakwaan yang akan mengelirukan pesakit malahan akan menambahkan lagi masalah mereka.

Bayangkan tatkala mereka bertengkar, si suami akan ucapkan, 'ini SAKA awak punya pasallah nie. Si isteri akan balas semula, 'saka awak pun apa kurangnya'

Persoalannya sampai bila masalah menyalahkan saka ini akan berlarutan?
Kesudahannya mereka akan berkata, 'kami selalu bergaduh kerana saka kami tak ngam'

Aduhai... para USTAZ atau yang menggelar diri sebagai 'perawat Islam', tolong jaga ETIKA, atau perlukah sang faqir terangkan apa itu ETIKA PERAWAT? Rasanya tidak perlu, antum sudah maklum akan hal tersebut, tetapi kenapa masih di'langgar'?

Ketahuilah bahawa, belaian dan usapan suami pada belikat dan ubun-ubun isteri dengan penuh kasih sayang walau sekejap, akan menghilangkan tekanan mereka selama mana sebelum belaian atau usapan itu dilakukan.

Fahamilah, urutan lembut pada kaki suami oleh isteri, biarpun sebentar saja, akan membuatkan suami hilang segala beban yang dipikul seharian bekerja.

Sebagai suami isteri, kedua-dua pihak perlu memahami psikologi serta jiwa masing-masing.

Kepada suami, ayuh cuba contohi cara Sayyiduna RasulULLAHi SallALLAHu Alaihi Wassalam menyantuni isteri-isteri Baginda Al Mustofa SallALLAHu Alaihi Wassalam.

Kepada isteri, cuba sebaik mungkin mencontohi akhlak Sayyiditina Khadijah Al Kubra dalam melayani Sayyiduna RasulULLAHi SallALLAHu Alaihi Wassalam. InsyaALLAH bahagia rumah tangga.

Jangan terlalu mengikat diri dengan perihal mistik sehingga terlepas pandang pada perkara yang lebih Realistik.

SAFFRON @ ZAAFARAN

Saffron@Zafaran merupakan rempah termahal di dunia dan harga Zaafaran boleh mencecah sehingga RM 23,000.00 sekilogram. Dalam kitab-kitab perubatan Islam, terlalu banyak memperkatakan tentang khasiat Zaafaran dan juga perubatan Moden Barat.

Zaafaran kaya dengan vitamin B1 & B2 (Riboflavin & Tiamin). Ianya dapat membantu proses penghadaman, menguatkan ingatan, merawat anemia, mengawal tekanan darah & kolestrol, mengurangkan risiko serangan jantung, mengurangkan keletihan, sembelit, bisa-bisa sendi, sedatif & juga peransang tenaga batin.Pengambilan secara tetap minuman ini pada setiap hari akan membolehkan tubuh membina daya tahan menghadapi pelbagai penyakit.

DAPATKAN PRODUK INI DENGAN:
Ust Rosdi : 016-958 5423 [whats app/ we chat/ SMS]
RM20.00 sahaja sepeket.

CARA PENGGUNAAN:
  1. Ambil TIGA hingga LIMA helai stigma (samada berkembar atau tercerai) dan masukkan ke dalam 500ml air kosong sejuk atau panas.
  2. Anda juga boleh gunakan TIGA helai untuk satu mug (gelas besar) dan diminum sekaligus.
  3. Jika menggunakan sukatan 500ml (saiz botol air mineral yang kecil), anda boleh minum separuh daripadanya pada waktu pagi dan bakinya pada waktu petang.
  4. Boleh gunakan air biasa, air tapisan, air miniral, atau yang terbaik sudah tentulah air zam zam. Cuma kos air zam zam agak mahal.
  5. Rendam sehingga air tersebut menjadi kuning seperti minyak masak. Ia memakan masa antara 1-2 jam untuk kembang sepenuhnya.
  6. Sebaiknya air safron tidak disimpan terlalu lama. Setakat 3 hari, ia masih dalam keadaan segar. Jika disimpan melebihi seminggu, ia akan bertukar menjadi jernih semula!
  7. Stigma yang terendam itu boleh dimakan atau dikunyah. Jika tidak, buangkan sahaja setelah air habis diminum.
  8. Untuk orang yang sukar tidur, bancuh teh bersama susu menggunakan air rendaman safron sebelum masuk tidur (maklumat daripada internet).
  9. AWAS, safron tidak boleh diambil terlalu banyak dalam satu masa. Mengambil safron lebih daripada 1 gram sekaligus mungkin membahayakan kesihatan.
  10. Justeru jauhkan daripada kanak-kanak.

Tindak balas
  1. Dalam keadaan tertentu, selepas pengambilan kali pertama akan berlaku sedikit tindak balas pada bahagian-bahagian tubuh yang bermasalah.
  2. Jika tiada apa-apa yang berlaku maka anggap lah ia serasi dengan tubuh anda dan teruskan amalan pengambilannya kerana ia bertindak sebagai ‘pendinding’ dari pelbagai penyakit bahaya termasuk kanser dan melancarkan pernafasan bagi pengidap asma.
  3. Terlalu banyak khasiat safron dan ia merupakan antara herba terkenal di seluruh dunia dan merupakan herba termahal di dunia.
  4. Saidina Ali KW mengatakan orang yang mengamalkan safron akan mempunyai daya ingatan yang kuat sehingga orang ramai menyangka ia menggunakan sihir!
  5. Anda juga  boleh gunakan habbatussauda jika merasakan Saffron tidak sesuai dengan anda, kerana khasiatnya hampir sama.

SPRAY SYIFA' RESDUNG

Assalaamualaykum wbt dan salam sejahtera.

Dengan izinNya, Pengurusan TIB ingin memperkenalkan Spray Syifa' Penawar Resdung al-Bayt yang diformulasikan berdasarkan sumber alam semulajadi sahaja tanpa melibatkan bahan kimia insya Allah.

Antara khasiatnya ialah:
  1. Merawat masalah jerawat dan jeragat di wajah serta masalah kulit di wajah.
  2. Merawat masalah jari kaki yang gatal di celahan kaki/ jari kaki
  3. Lenguh-lenguh sendi.
Penggunaan berterusan adalah amat digalakkan memandangkan tiada bahan kimia digunakan, insya Allah mujarab dengan izinNya jua. Spray ini amatlah digalakkan penggunaan bersama Sabun Resdung. Isi kandungan lebih kurang 50ml sahaja.

Promosi harga sepanjang bulan Nov ini ialah RM35.00 sahaja [serta pengeposan ni]


Di bank in kan ke :
Maybank : Muhamad Rosdi bin Abdullah : 164687004480
Usai bank in sila SMS/ Whats App/ We Chat/ Line kan nama dan alamat penuh pengkantaran anda ke 016-9585423
Cara Guna:
  1. Digalakkan menggunakannya bersama-sama Sabun Resdung.
  2. Selepas basuhan dengan Sabun Resdung, sila spray dengan menggunakan Spray Syifa' Resdung al-Bayt ini pada wajah dan ratakan semburan berkenaan pada setiap wajah anda.
  3. Biarkan ianya kering di wajah, kalau merasakan sesuatu pada bahagaian kening dahi dll tempat, itu tanda yang baik.
  4. Elok juga digunakan ketika wajah masih gatal-gatal, spraykan sahaja pada wajah tuan/ puan/ cik, kesannya Masya Allah.