Bantuan ustaz-ustaz di perlukan sangat-sangat

Assalamualaikum ust... anak yang terkena gangguan menelefon ana, ustaz, mak jadi lagi lah... tangan mak bergerak dengan sendiri, menangis-nangis, kami tak tau nak buat apa nie ustaz... jawapan ana, insya Allah, dalam 15 minit ustaz sampai...

Sesampai sahaja ana, akak tadi yang kerasukan menyembunyikan mukanya sambil menunjukkan isyarat tangan tak suka tengok ana, sementera sahabat-sahabat muallij lain datang, ana ruqyahkan dulu akak tadi, sekejap menangis, sekejap gelak, sekejap tutup mukanya dengan tudung solat [alhamdulillah malam nie akak ni dah stand by siap tudung solatnya]

Kes akak nie sebenarnya, dulu kami rawat sebagai pesakit biasa sahaja, kerana dia asyik berdebar-debar jer, scan takder apa-apa. Amalan mandian dan minum air doa kami bekalkan dan Alhamdulillah keluarganya selepas itu tidak menelefon kami selama 3 bulan. Alhamdulillah dah sihat kot kata kami bila kami berkumpul selepas rawatan, tiba-tiba bulan Feb nie akak ni telefon balik kami.

Rawatan pertama malam tue, akak nie terus tumbang apabila kami memulakan ruqyah, bermula dengan asas 10. Kami terkejut jugak, tapi biasalah bagi kami muallij nie. Rawatan malam tue hanya akak nie, anak perempuan bongsunya dan anak lelaki sulongnya. Anak lelaki yang sulong Pak Ali yang rawat, menggunakan kaedah tepuk-tepuk dengan doa-doa tertentu [orang banyak pengalaman-bekas tentera dulu, pernah tembak orang katanya], sahabat Ust Asri ambil akak nie, memang berdialog sakan lah akak nie, menceritakan siapa yang hantar, kenapa dia datang, dan akak nie ada saka yang dah tua kata jin sihir tadi.

Ana rawat anak perempuan  akak nie, kebetulan anak murid ana dulu masa kat SMKBTP tahun 2009- Mac 2010, tak sangka-sangka, tumbang jugak si F nie, ana terkejut jugak, biasa dia cergas jer masa kat sekolah dulu. Jin sihir yang Ust Asri rawat, menceritakan ada jin hindu dalam tubuh anak perempuan akak nie [kami dengar sahaja, tak boleh percaya sangat, bende alam yang kita tak nampak], yang si F ni amat sukar dan payah nak keluar, maybe ada hubungan dengan jin dalam badan maknya. Sehingga hari ini, ana dan sahabat-sahabat tengah mencari jalan macam mana nak rawat keluarga nie.


Malam tadi pun 10 Feb 2011, ketika ana datang, memang mak si F ni meracau habis. Menangis-nangis sambil peluk anak-anaknya. Ternyata jin saka. Ikut barang lama katanya. Tapi barang tue dah hilang.


Insya Allah malam nie, sahabat-sahabat muallij BTP akan datang sekali lagi untuk sesi rawatan seterusnya memandangkan akak nie masih belum ok. Siap cakap plak si F ni suka kat salah sorang muallij BTP, itulah tipu daya jin agaknya... nak kita kasihankan dia...


Wallahu a'lam... segalanya dengan izin dari Allah Taala.

0 comments:

Post a Comment