Rawatan di MBTP pada 13 Feb 2011

Alhamdulillah, pujian bagi Allah Taala,
Selawat dan salam buat junjungan besar nabi Muhammad SAW.

Alhamdulillah, selesai sekali lagi sesi rawatan kami di Masjid bandar tasik puteri rawang pada taikh seperti di atas. Dengan kehadiran yang diluar jangkaan, hampir 60 orang yang berakhir rawatan pada jam 8:30 malam, sungguh luar biasa, yang berhajat datang dari pelbagai tempat...bila nak tanya dapat tau dari ustaz sekian2 namanya dan ada yang membaca blog ini. Moga kesembuhan diberikan oleh Allah Taala.

Taknak ceritak dengan lebih panjang, namun sesi rawatan memang menduga keringat dan tenaga kami sebagai perawat, yer lah kami ada 4 orang sahaja, yang lain dengan pelbagai urusan sendiri + famili, Insya Allah kami akan komited dengan tugas rawatan selagi hayat ada atau selagi khidmat kami diperlukan.

Antara kejadian yang kami jumper pada hari berkenaan:
  1. Kes santau pasangan suami isteri, dengar sahaja bacaan ruqyah terus bertempik.
  2. Sihir pemisah antara suami isteri [ dua kes kami jumpa] [1- isteri benci tengok suaminya, padahal suaminya bukan main handsome lagi, 2- Memang si penyihir nakkan isteri lelaki berkenaan].
  3. Saka harimau yang tak nak keluar...
  4. Jin sihir yang banyak yang mengaku nak bunuh si pesakit dan lain-lain lagi...
  5. Dan yang terbaru kami hadapi kes jin Yahudi dari bomoh yang ada di negeri pantai timur [tak tau boleh percaya ke tidak], tapi tabiaatnya macam Yahudi, keras kepala.

Yang marah kat kami pun ada sampai ugut nak bunuh perawat, namun itu semua psiko jin sahaja supaya jangan kami teruskan rawatan, Insya Allah, selagi kami bernafas dan sihat kami akan cuba membantu mereka yang berhajat dengan rawatan. Terima kasih dengan kepercayaan tuan/puan terhadap kami.

Masih ada yang bertanya pada kami, caj bayaran yang dikenakan, kami ulang disini, kami tidak mengenakan jumlah bayaran tertentu, namun kalau ada sumbangan kami ambik untuk menampung kos elektrik dan air masjid disamping nak gunakan untuk tujuan baik pulih masjid BTP itu sendiri [tulisan khat dan sediakan bilik rawatan yang ada hawa dingin] - setakat nie jumlah sumbangan belum cukup untuk membeli satu/ dua set penghawa dingin untuk bilik rawatan.

Insya Allah mana-mana yang ingin menyumbang untuk pembelian set hawa dingin boleh salurkan ke akaun ana selaku blogger dan merangkap Bendahari Group BTP seperti di bawah :

Muhamad Rosdi bin Abdullah
Akuan CIMB Islamic 
No akuan : 1242 0001 476208

No comments:

Post a Comment

Popular Posts