Cerita Rawatan Group Perawat BTP

Alhamdulillah, dipanjangkan usia oleh-Nya, sehingga ana dengan izin-Nya berupaya menulis entry kali ini, selawat kepada Rasulullah SAW, semulia-mulia, manusia.

Cerita kali ini ...

Bermula petang sabtu 11 Jun 2011, kami merawat 2 famili yang berhajat, dari Rawang, Selangor dan dari Ipoh yang mengalami gangguan saka dan sihir. Rawatan susulan akan dilakukan sekali lagi buat kedua-dua yang berhajat berkenaan. Salah satunya, pelajar sekolah menengah yang mengalami gangguan di sekolahnya, asalnya dikatakan suka membantu sahabat-sahabatnya yang terkena gangguan. Apabila sesi dialog, dikatakan Jin Asyik mengikutnya bermula dari umurnya 2 tahun [pelajar perempuan lah nie].

Sabtu malam 11 Jun 2011 pun ada rawatan, kes yang agak 'rahsia', setakat tue sahaja yang dapat ana nyatakan. Kalau lebih2 cerita nanti masuk dalam hehehehehe. Perawat malam tue, naqib kump, ana dan Pak Ali.

Ahad pagi 12 Jun 2011, ana dan naqib kump BTP ke area Batu Caves, satu pasangan suami isteri dirawat, Alhamdulillah, suaminya bebas dari gangguan, namun isterinya mengalami masalah gangguan saka yang agak kronik, sama-sama doakan kesembuhan untuk pasangan ini, dah lama kahwin namun masih belum dikurniakan zuriat.

Ahad petang, jam 2:30 ptg, seperti biasa rawatan di Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang, perawat 3 orang sahaja dan dibantu 2 sahabat yang mula berjinak dalam rawatan Kami mengalu-alukan bantuan sahabat berkenaan.

Yang berhajat tak ramai dalam 15 orang sahaja, namun kes yang ada pada hari berkenaan agak kronik. Agak Kronik. Kes santau/ busung, belum apa-apa dah semput nafas naik ke bilik rawatan, even makcik yang jual nasik lemak tepi jalan pun kene jugak gangguan. Maybe makhluk tue nak beli nasik lemak, makcik tadi tak bagi kot hehehe, melawak jer!! Rawatan berakhir jam 6:45 petang.

Insya Allah, rawatan setiap Ahad akan kami jalankan setiap minggu kecuali apabila dinyatakan tiada pada ruangan kiri blog Group Perawat BTP 2011 nie.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts