Rawatan 18 Jun 2011

Jam 9:30 malam
Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang
Perawat : Tn Hj Kamisan, Ust Rosdi.

Kehadiran 3 keluarga yang memang sudah berjanji dengan naqib kumpulan kami, dari nilai 1 katanya. Kebetulan yang berhajat dengan rawatan bersekolah di rawang, jadi dah dekat sangat dengan masjid, jadi kami setkan rawatan di masjid sahaja.

Asalnya yang berhajat dengan rawatan, hanya budak sekolah ini dan sepupunya sahaja, namun pada malam tue ramai plak yang nak di scan, sahaja nak cek ada ke tak katanya, bukan main ramai, dari sekecil2 anak hingga ke ibu bapa, hampir 25 orang, jadi sebelum kami mulakan ruqyah, kami ceritakan tanda-tanda gangguan, dan kalau ada sila duduk untuk tujuan diruqyahkan. Kalau tiada tanda-tanda berkenaan, sila berundur. Tak perlu nak dedahkan diri kepada gangguan, sebab ianya bukan perkara main-main. 5 daripada yang duduk tadi berundur.

Bukan apa, kadangkala ada yang main-main, nak duduk-duduk sahaja sedangkan fokus untuk rawatan adalah pada orang lain. Takot tak boleh nak bagi tumpuan sepenuhnya. 

Sesi rawatan, 3 adik beradaik [ibu pelajar berkenaan] mengalami masalah saka yang agak kronik, semua adik beradiknya sendawa serentak malam tue apabila kami suruh keluar dari badan. Alhamdulillah dipermudahkan oleh Allah Taala.

Namun kes kronik, adalah pelajar berkenaan, asalnyer senyum-senyum jer kat kami, bila di pegang barulah tau mana langit mana buminya, bertempik melolonglah dia. Namun kesulitan sedikit apabila tersekat di kerongkong pelajar berkenaan. Semua dengan izinNya jua.

Sepupu pelajar berkenaan, bertempik jugak apabila dirawat, namun sekejap sahaja apabila berdepan dengan naqib kumpulan kami. Semoga Allah Taala berikan kekuatan kepada kami. Amien!!

Pelajar berkenaan yang mengalami masalah tersekat dikerongkongnya datang semula keesokan paginya ketika kami buat rawatan disebelah petang, muntah yang banyak keluar, Alhamdulillah, kes selesai dengan izinnya jua pada petang itu setelah muntah2 lebih kurang 30 minit, kesian plak ana tengok, baru tingkatan 2.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts