Rawatan Masjid BTP 19 Jun 2011

Jam 2:30 petang
Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang.
Perawat:
  1. Tn Hj Kamisan.
  2. Pak Ali
  3. Ustaz Rosdi
  4. Saudara Amin [pelatih]

Kehadiran pesakit kali nie lebih kurang 30 orang. Alhamdulilah tak ramai, maknanya dah ramai yang sihat Insya Allah. Allah yang menyembuhkan bukan kami, kami hanya mendoakan sahaja. Sejak awal lagi, dah ada yang kerasukan sebelum kami mulakan ruqyah. Terpaksa dirawat dahulu, jin tiada agama katanya, tapi namanya Hamzah [wallhu a'lam].

Macam-macam kes yang ada, makcik yang jual nasik lemak datang untuk rawatan susulan, ternyata jin tersesat masuk dalam badannya, 9 jin ada. Bukan main banyak tempat, dalam badan makcik ni plak dimasuknya jin-jin nie. Pergilah kat taman-taman ker kan, ada buaian lagi, pergilah main kat sana. 

Ada yang menghidap penyakit SLE, setakat nie, penyakit nie belum ada ubat lagi, hanya dengan rawatan menggunakan air doa kami ikhtiarkan, penyakit nie, attack anggota-anggota penting dalam badan seperti jantung, buah pinggang. Moga suaminya sabar menerima dugaan ini. Dia juga sahabat ana dalam pendidikan nie.

Yang membuatkan semua yang hadir tersenyum kerana gelagat jin nie, pesakit dari Kajang, datang untuk rawatan, seawal ruqyah lagi, dia menangis, mintak dihentikan bacaan ruqyah, kerana kesakitan katanya, alah tue semua mainannya sahaja. Kami teruskan ruqyah, tak kira. Dalam rawatan ternyata jin hindu sebanyak 9 jin, ana tanyakan dari mana, Johor Bharu katanya, kampung mana? dia menjawab, ketua kampung siapa nama? dia menjawab. Hahaha. Macam-macam jin nie, katanya kakak perempuan nie yang hantar. Allahu Akbar!! Ada ker kakak buat macam tue kat adiknya???

Ana offer Islam, Alhamdulillah, ketuanya setuju, dan semua diIslamkan, Alhamdulillah, namun yang melucukan apabila ana mintak dia bagi nama kepada sahabat-sahabatnya, yang ketuanya ana bagi nama Aishah, dalam sesi dia nak bagi nama kepada sahabat-sahabatnya tue lah, yang berhajat tadi bertutur dalam bahasa India, kami semua gelak sahaja. Allhu Akbar!!! Macam mana ana tau bahasa India, kitakan 1 Malaysia, semua kene ambik tau hehehe.

Seorang anak gadis dan abangnya datang untuk dapatkan rawatan, agak teruk adiknya, dikenakan sihir, memang susah sangat2 nak keluar, namun kebarkahan ayatul quran dan dengan izinnya jua, naqib kami mampu keluarkan jin berkenaan. Hampir 30 minit berdiskusi dan berdiplomasi dengan gangguan berkenaan, aku Hamzah katanya, aku taknak keluar, aku suka dia [alasan standard jin], pelbagai kaedah dijalankan. Alhamdulillah keluar Insya Allah. Dengan izinNya jua. Allahu Akbar!! Abangnya di cek juga, dan ternyata kene tempiasnya jua.

Rawatan berakhir jam 7 petang. Semua dengan izinnya jua. Allahu Akbar!!!

0 comments:

Post a Comment