AL-FATIHAH untuk sahabat Perawat


Assalamualaikum dan salam ukhwah,

AlhamduLILLAH, selayak ucap ke hadrat Pencipta segala yang tercipta, DIA ALLAH, Maha Penggerak segala yang ada dan tiada. ALLAHU Akbar.

ALLAHumma Solli 'Ala Saidina Muhammad. Semulia salam dan selawat ke sisi junjungan besar, yang dengan berkat syafaat dari Baginda S.A.W, masih basah lidah dengan basahan dengan ingatan pada ALLAH dan rindu pada Baginda S.A.W.

Innalillahi wa inna ilaihi Rajiun

Al-Fatihah untuk sahabat Perawat Muallij BTP iaitu Pak Ali yang telah kembali menemui si Penciptanya pada 6 November 2011 [AHAD], kira-kira jam 10:46 malam, menghembuskan nafas terakhir di Hospital Sg Buloh, ana tak sempat pergi kerana bercuti di kampung halaman namun sahabat Tn HJ Kamisan dan Ustaz Asri sempat menziarahinya.

Menceritakan saat itu, Tn Hj Kamisan menceritakan, ketika beliau mengulang-ulang kalimah tauhid di telinga arwah, bergenang air mata arwah di kelopak matanya. Innalillah ...

Sama-sama pengunjung blog ini bersedekah/ hadiahkan pahala bacaan al-Fatihah buat sahabat perawat kami di Masjid Bandar Tasik Puteri ini. Kehilangan Pak Ali sedikit sebanyak memberi kesan kepada kami, arwah ibarat ayah kepada kami, boleh berkongsi pelbagai petua dengan arwah.

Dan ana selaku ADMIN blog ini mengucapkan Takziah buat keluarga Pak Ali, moga arwah ditempatkan dalam golongan mereka yang bertakwa. Amien!! Robbana Taqabbal Minna Bisirril Fatihah ....
[Arwah Pak Ali - dua dari kanan, di sebelah kiri TG Ustaz Wan Asrul TIAF]

Maybe cadangan ana untuk menyediakan tabung khusus Ahad nie [13 November 2011] untuk disalurkan kepada keluarga Pak Ali, membantu mana yang termampu sahaja. Insya Allah. 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts