Memiliki 2 Personaliti





Demikianlah tajuk entry kali ini, pada 1 Nov 2011, naqib kumpulan dan ana dijemput mendoakan satu keluarga di sekitar Sg Buloh. KUrang lebih jam 9:30 malam kami sampai ke rumah yang berhajat. Alhamdulillah dijamu terlebih dahulu dengan bihun goreng dan air nescafe, musim-musim hujan nie bila pekena nescafe panas, lega jugak rasanya. Ana tinggalkan naqib dengan ketua keluarga berkenaan kerana menjawab panggilan yang berhajat dengan rawatan ulangan anak-anaknya. Kesian jugak anak makcik nie, dah beberapa orang anak perempuannya nie berkawan dengan lelaki, bila timbul jer bibit cinta, tak semena-mena si lelaki akan tarik diri, taknak teruskan hubungan [putus tanpa sebab]. 


Berbalik pada cerita keluarga yang kami doakan pada malam ini, diruqyahkan dengan bacaan ayat-ayat al-Quran supaya mendapat keberkatan dariNya. Dan sepanjang itu jugalah anak perempuan keluarga ini bercakap dengan dirinya sendiri [menggunakan 2 bahasa]. Sesi rawatan, semua tempat yang naqib ana pegang, semuanya berbisa. Namun seolah-olah, tiada tanda-tanda kerasukan, kami mintak dia selawat, tahlil, tapi tak sampai 1 minit dia akan berbicara dengan bahasa asing itu lagi.

Kami bertanyakan pada ayah dan ibunya, semenjak bila lagi anaknya nie diganggu sebegini? Katanya semasa berada di UIA, belajar di sana, namun tak sempat habis kerana tumbang di asrama dan di bilik kuliah. Katanya dulu dia berada di Mahallah [rahsia] di UIA. Ana pun teringat sahabat ana satu sekolah dulu, pun terkena gangguan di Mahallah yang sama dan kesannya sahabat berkenaan cuti dari belajar selama 1 tahun [2 sem]. 

Anak gadis nie, dah 8 tahun jadi begini, kata maknya dia akan provoke adik-adiknya untuk memarahinya, selepas adik-adiknya marah atau cubit dia baru dia akan berhenti daripada mengganggu, bukan adiknya sahaja, malahan ayah ibunya pun sebegitu juga diganggunya. Atas dasar anak, ibu bapanya berusaha merawat anak gadisnya ini [anak sulong plak tue]. Kesian jugak ana tengok, gangguannya agak teruk, bila nak solat sahaja diganggu, lepas tue di'nampakkan' dengan pelbagai alien di dalam rumahnya, habis wayar elektrik dicabutnya.

Insya Allah rawatan akan disambung semula nanti, rawatan berkahir jam 1 pagi. Adus penat dan mengantuk juga hehehe. Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts