Rawatan PEBATAP pada 2 Okt 2011

ALHAMDULILLAH, rawatan Pebatap diteruskan lagi pada 2 Oktober 2011 [Ahad] bertempat di bilik rawatan di Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang, Selangor. Ramai pulak yang datang, sampai melimpah ruah ke luar bilik rawatan, harapan kami agar tuan/puan yang datang mencari keselesaan sendiri yer. Al-maklumlah, bilik rawatan tak berapa luas, harap bersabar, itu sahaja bilik rawatan yang mampu kami berikan dengan tujuan membantu mereka yang berhajat. 

Seperti biasa masalah gangguan sihir dan saka juga yang menjadi topik rawatan, moga yang hadir istiqomah dalam beramal. Alhamdulillah, dalam ramai yang datang untuk rawatan ada seorang yang datang nak cek/ scan, ternyata memang ada masalah gangguan pada badannya, hasik kaunseling bersama dengan perawat, selepas perbincangan, katanya takper lah ustaz, saya tak fokus mana kepada gangguan makhluk jin/ halus nie, saya hanya akan fokus pada amalan saya sahaja, yang lain saya serah padaNya sahaja. Ya Allah, itulah kata-kata yang kami mahukan daripada yang datang untuk rawatan, namun walaubagaimana pun, saya tetap akan datang untuk rawatan macam biasa, tapi tak kisah sangat kalau tak dapat benda ni keluar pun.

Ya, kadangkala sikap positif akan memberikan semangat untuk melawan gangguan nie, jangan mudah menyerah kepada musuh Allah Taala. Kata Tuan Guru ana, iblis/ syaitan/ jin perjanjian asalnya dengan Allah Taala adalah hanya untuk menyesatkan manusia sahaja, tidak pernahdia berjanji untuk menyakiti manusia. Namun mengapa manusia sakit? Itu berbalik kepada masalah hati pesakit itu sendiri. Amalan, zikir, dan kewajipan menutup tubuh badan dengan syariat Allah Taala adakah dijaga/ dipelihara? Fikir-fikirkan, dan selamat beramal [profesor not so easy].

Dan ada juga yang datang semata-mata nak ambikkan air doa/ penawar untuk keluarga, datang nak ucapkan jutaan terima kasih kepada ahli PEBATAP, kerana telah memulihkan hubungan mak dan ayahnya yang hampir 15 tahun tidak bertegur sapa. Masya Allah. SubhanALLAH, bukan ahli PEBATAP, yang sembuhkan, namun SYUKUR lah pada ALLAH Taala yang memberikan kesembuhan. Buatlah kenduri kesyukuran. Kambing golek ker hehehehe.. Wallahu a'lam.

Kesembuhan adalah milikNya jua... Amin ya Rabbal 'Aalamiin!!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts