Rawatan di MBTP 06 MAc 2011

Assalamualaikum wbt.
Segala puji bagiNya, yang mentadbir sekalian Alam, Selawat dan salam buat junjungan besar Rasulullah SAW. Moga kita mendapat syafaat Baginda di sana nanti. Amien!!

Kisah rawatan kali ini hanya yang menarik perhatian ana sahaja selaku blogger pada group muallij BTP ini sahaja. Rawatan pada petang ahad 6 mac 2011, semakin lewat kami mulakan, kalau dulu dalam jam 2 petang kami dah mulakan bacaan ayat2 ruqyah, sekarang dah terlajak jam 3 petang. Baru nak mulakan bacaan ruqyah. Maaf bagi yang berhajat yang terpaksa menunggu kami datang.

Bukan sengaja lewat namun kami sebagai ketua keluarga, tuntutan kepada keluarga kami utamakan jugak. Insya Allah perkara ni takkan berulang. Insya Allah, kehadiran yang berhajat pada hari berkenaan tidak terlalu ramai, sebab ramai jugak yang nak kami datang ke rumah mereka supaya rawatan berfokus boleh diberikan, ada jugak yang rasa ngeri apabila ada pesakit tumbang dan meronta-ronta, ada yang malu melihat tingkah laku pesakit sebegitu. Takper lah mana-mana pun yang penting kita doa sama-sama.

Kisah kali ini berkaitan dengan kes gangguan jin santau yang mengganggu perempuan ni. Udah berkahwin, dari Bukit Sen..... Naqib kami merawat adiknya, setelah jin yang ada berdialog, dia menyatakan bahawa ketua jin nya berada pada badan kakaknya, tanpa disentuh naqib kami memanggil sahaj kakak pesakit ini dari jauh, terus kerasukan kakak kepada perempuan yang sedang dirawat. Alhamdulillah adik kepada perempuan ini terus lega dan sedar [maybe jin tadi dah pindah ke badan kakaknya tue kot..wallhu a'lam], maka berdialog naqib kami iaitu Tn Hj Kamisan dengan jin berkenaan.

Asalnya jin ini adalah kes santau, dan sekarang mengaku dia menyukai perempuan itu. Adakah kes nie jin bertukar kepada Jin Asyik? Wallhu a'lam.Itulah keunikan alam yang tiada kita tahu hakikatnya dengan jelas. Teringat kisah apabila seorang lelaki di izinkan masuk ke alam ghaib, makananya sangat enak dan sedap, tapi apabila diberikan bekal dari alam ghaib berkenaan untuk dibawa pulang, makanan tersebut semuanya sudah basi/ busuk. Sebenarnya tempoh masa alam manusia dengan alam jin tidak pernah sama.

Setakat ini, yang berhajat ini masih kuat dan selalu beramal dengan zikir2, semoga dipermudahkan urusan kesembuhannya oleh Allah Taala. Status kes, masih belum selesai. Kami hanya mendoakan sahaja agar penyakit yang dideritainya beransur pulih. Sama-sama doakan. Insya Allah. Kesian tengok anak-anaknya, menangis tersedu sedan apabila maknya kerasukan macam tue.

0 comments:

Post a Comment